Thursday 8 November 2012

tinta sang pencinta

salamun alaik, sekali lagi mataku yg letih menjengah masuk ke blog usangku ini.. hehe sudah lama tidak meng'update' blog ini..

rasa cam nak kongsi kan cerita2 yang berlaku atau yang aku alami disekeliling aku.. sangat menarik jika dilahat dengan mata, dipandang dengan hati, di tafsir dengan sanubari..

wah2, buka maen lagi buat ayat.. hahaa

ok2 post kali ini agak ketara kegilaan nya, namun dalam kegilaan ini moga2 terselit hikmah, insyaAllah..

baiklah, bercakap mengenai apa yang berlaku hari nie.. bertarikh 7/11/2012

macam2 lar yang berlaku... jeng3

bangun pagi2 da selesema, alhamdulillah Dia sedang mencuit rindu, syukur di beri kesempatan merasai nikmat hidup, moga2 sakit menjadi kafarah penghapus dosa..

lps subuh ta tido lak, hebak2.. (selalunye tdo gak lr..)  tgk tv, tanyalah ustaz pahtu tanyalah ustazah, adik dan alquran, pesan atok.. pendek kata, semuanya menyajikan dengan benda2 yg molek2 lah bak kata org kelate.. hehe

nak cakapnya bukan benda tu yang teruk, tapi depend kepada kita yang pilihnya.. (paham lr..)

ok, jalani hidup macam biasa, pegi kedai, kedai tutup.,,. naseb2

ok, lunch, masak nasi goreng ngn adik, hehe aku yang ajar dye, walaupon dye pompuan, stahu aku pompuan nie nature cooker (kalau tak silap lar.. kalau silap, sorry..)

umi mengajar anak2 dia semua perkara, walaupn laki, tak salah pon masok dapor belajar masak, basuh baju, sidai kaen,, its a nice thing u know, ape yang dia nampak nanti kita akan paham bila da masuk peringkat umo dia.. hehe

ok, last but not least,

kadang2 kita selalu memikirkan, kenapa aku ditimpa masalah camni?? kenapa orang lain boleh bahagia tapi aku tidak? kenapa, hidup aku mesti perit dan sesukar ini? dan berbagai2 lagi kenapa... sedangkan kita lupa...

masalah orang lain lebih besar dari kita, kebahagiaan seseorang adalah bilamana dia redha dengan apa yang ada padanya, keperitan hiduo adalah lumrah kehidupan dunia. kerana apa??

kerana Syurga itu Manis.. SOOO   SWEEEETTT..

tp kn, SEGALANYA MUNGKIN kn??




1 comment:

Unknown said...

tak sangka presiden kami :') segalanya mungkin=.="