Wednesday 21 September 2011

kem ISA??

nmpak ekspresi muka yg ceria sangat, tp tak tau lr kt dalam hati yang sebenarnya.. hehe

nk kisahkan ckt satu cerita kt sni, nie gmbr yang diambil masa kem untik remeja2 islam.. (Islamic syabab awakening camp) rgkasnya kem isa.. hak31 xd lar..sje je.

firstly, sblm pegi kem nie ssh jgk lr.. naqib usrah dah jenuh nk memujuk sruh pegi, tp aku bt derk je (buat dono lar..) tp last2 dye bsuh2 gonyoh2 sental2 smpy lr aku trut serta dgn kem nie dengan serta paksa... haha best sgt ;-p

time berprogram mula2 rasa agk presure lr kalau og klntan ckp... tp aku kuatkn hti gk nk habiskan proram nie, walaupun sebenarnya aku da kena.. wakena beb!! nk tw kna ape? almithaal kal aati..(cntohnya seperti berikut) 1. msa nk g dye ckp bkn maen lg lr, nk pegi xpyh bayar.. bawak diri jer. smpy kt sna kna lr kluarkan 10ringgit (sebenarnya xbkira sgt, tp kna tipu lr ktakan...) 2. da kta pegi bawak dri jer, xckp pn ape2 kelengkapan. ape lg, smuanya aku bwak sehelai sepinggan je lar.. pastu dye pn ckp lr, tiap kli ada program rasmi kna pkai bju melayu atau bju berkolar, buatnya aku bawak 1je bju berkolar (pakai yg tu je lar sepanjang program.. peerggh!!) 3. dll lah...





 walaubagaimanapun, pengisiannya sangat menarik, terbaik lar katakan.. program nie lbih kpd mentarbiyah remaja2 untuk menjadi seorang daie' yg berjaya, mmg berunsurkan kepimpinan n dakwah, plg  aku xlupa ialah time kna berjalan malam dgn mata yang tertutup, di pandu oleh ketua masing2... kt sni lr terpancarnya nilai2 kepimpinan seorg ketua dan kepatuhan n ketaatan anak2 buahnya.. ape yg penting (kerjasama)



bse lr kalau kt kem, saat yg paling ditunggu2.. MAKAN, coz tme kem nie cpt pulak perut jadi kosong hehe
ape2 pn, msa mkn kami kna mkn dalam talam dan yg best nya suapan petama dan terakhir adalah untuk sahabat..(romantik x?? laki sama laki xpe...)
semua nie memberi aku satu pengalamn yg ckup bermkna dan insyaAllah ape yg aku dapat kt sni mmpu aku laksanakan sebaik yg mungkin..